Štai ir atėjo pavasaris… Kino pavasaris! Koks jis bus 2021 metais?
Ką daryti koronaviruso metu, kai visoje šalyje paskelbtas karantinas? Vienas iš variantų – žiūrėti filmus namuose! Tuo labiau, kad didžiausiais kino renginys Lietuvoje “Kino pavasaris” 2021 m. vėl visiems savo gerbėjams suteikia galimybę festivalio filmus stebėti neišeinant iš namų per TV namų kino platformas. …Ir ne tik!
Šiemet kovo 18 – balandžio 5 dienomis virtualiojoje erdvėje vyksiantis 26-asis festivalis pasiūlys unikalių patirčių – „Atostogas su „Kino pavasariu“ Vilniaus ir Kauno viešbučiuose, kur per visą „Kino pavasarį“ pasirinkus nakvynę bus galima neribotai žiūrėti festivalio filmus ir mėgautis kitomis ypatingomis staigmenomis.
„Dabar, kai ribojamas bet koks judėjimas ir keliavimas, „Atostogos su Kino pavasariu“ bus paprastas būdas bent vienai nakčiai, savaitgaliui ar net savaitei pakeisti namų aplinką į tikrą kino šventę ir padovanoti sau bei artimiesiems įsimintinų akimirkų, kurių dabar taip trūksta“, – ieškoti įdomesnių laisvalaikio praleidimo būdų kviečia „Kino pavasario“ generalinis direktorius Algirdas Ramaška.
Daugiau informacijos ir viešbučių pasiūlymų rasite https://bit.ly/3l3TNlJ.
Svarbiausi „Kino pavasario 2021“ filmai:
Nors praėję metai kinui buvo nepaprastai sunkūs, kūrėjai turėjo prisitaikyti prie naujų ir itin trapių kūrimo sąlygų: „Berlinalės (Berlyno kino festivalio – red.pastaba) konkursinėse programose išvydome ne vieną „Kino pavasario“ mylimą režisierių. Džiaugiamės galėdami įdomiausias naujienas pristatyti ir Lietuvoje. Deniso Côté filmo socialinė distancija ar apsauginės kaukės, dengiančios personažų veidus Radu Jude filme, kino istorijoje išliks kaip labai organiškai į ypač aktualius scenarijus įsiliejantys laiko ženklai“, – pasakoja Aistė Račaitytė, festivalio programos sudarytoja.
Berlinalės pagrindinį apdovanojimą – „Auksinį lokį“ – pelnė rumunų režisieriaus R. Jude intelektuali tragikomedija „Nesėkmė dulkinantis arba šelmiškas porno“ (Bad Luck Banging or Loony Porn), kurią pažiūrėjus neabejotinai užvirs diskusijos. Kas kartą naujai stebinantis savo originalumu, režisierius kvestionuoja šiuolaikinės moralės principus ir provokuojamai klausia, ar į internetą nutekintas intymių žaidimų vaizdo įrašas, dėl kurio pavyzdingai mokytojai vykdomas linčo teismas, iš tiesų yra pati didžiausia visuomenės yda?
Ištikimiausiems festivalio žiūrovams R. Jude puikiai pažįstamas tokiais filmais kaip „Man nesvarbu, jei į istoriją įeisime kaip barbarai“ (2018), „Randuotos širdys“ (2016) ir „Aferim!“ (2015).
Kita naujiena iš Berlinalės – nauja kanadiečio D. Côté drama „Socialinė higiena“ (Social Hygiene) apie hedonistą filosofą Antoniną. Filmas buvo sumanytas prieš penkerius metus, tačiau sukurtas per pandemiją ir dabar, kai svarbu laikytis socialinės distancijos, itin aktualus. Beje, D. Côté filmą vadina pirmąja savo komedija.
Festivalio uždarymo filmu pasirinktas „Obuoliai“ (Apples) – filmas, kuris atidarė Venecijos kino festivalio programą „Horizontai“. Graikų režisierius Christos Nikou sumaniai sluoksniuoja atminties reikšmės ir šiuolaikinės vienatvės temas. Savo stiliumi C. Nikou primena garsųjį tautietį Yorgos Lanthimos.
Užsienio kritikai į geriausiųjų sąrašą atrinko Michelio Franco intelektualiai provokatyvią distopiją „Nauja tvarka“ (New Order); šis filmas apdovanotas Venecijos kino festivalio „Sidabriniu liūtu“. Jis paveikiai perteikia neveiksmingos politinės sistemos žlugimą ir jos vietoje iškylantį dar žiauresnį režimą.
Prancūzų režisierių Fanny Liatard ir Jérémy Trouilh sukurta emocionali drama „Gagarinas“ (Gagarine) sumaniai primena apie kino vaizduotės galią.
Siūlome atkreipti dėmesį į vengro Déneso Nagy istorinę dramą „Natūrali šviesa“ (Natural Light), kuri ką tik pasibaigusioje Berlinalėje laimėjo „Sidabrinį lokį“ už geriausią režisūrą, bei ukrainietės Natalijos Vorozhbit dramą apie karo pasekmes Donbaso regione „Blogi keliai“ (Bad Roads).
Režisierės iš Kosovo Norikos Sefos drama „Veneros beieškant“ (Looking for Venera) vadinama vienu jautriausių šių metų debiutų.
Vilniaus gyventojai ir šio miesto gerbėjai būtinai turi pamatyti Lietuvos režisieriaus Tomo Smulkio kūrinį „Žmonės, kuriuos pažįstam“, nuoširdžiai pasakojantį apie Vilnių ir jo žmonių gyvenimus.
Daugiau lietuviškų filmų pamatysime Trumpame konkurse – tarp 33 filmų yra net 6 lietuvių kūriniai. Tai „Pelkė“ (Swamp, rež. Klementas Davidavičius), „Mažasis mėnulis“ (The Little Moon, rež. Elena Kairytė), „Miegamasis rajonas“ (Places, rež. Vytautas Katkus), „Limuzinas“ (Limousine, rež. Saulė Bliuvaitė), „Apklausa“ (Interrogation, rež. Urtė Sabutytė), „Ieva“ (Ieva, rež. Domas Petronis, Vytautas Plukas).